997 Facelift et teasing

Nous et nos voitures, la vie du club, tout sur les Porsche encore les Porsche et toujours les Porsche!
lineagarbo
Pilote très bavard
Pilote très bavard

Message par lineagarbo »

C'est une impression, où elle a l'air un peu plus large que l'ancienne, à l'arrière? C'est peut-être le bas de caisse qui est différent?

Sinon, elle est très belle, avec cette couleur.

@Trazom: Elle a un coupe-circuit? :-D :-D :-D Je ne l'ai pas vu sur la liste des options!
enzogulforange
pilote
pilote

Message par enzogulforange »

Nico997 a écrit :Pour les intéressés, voici la configuration de ma future Carrera S:

.....
.....
.....
"XCC" Présentation au Carreraclub ASAP !.....
.....
...bravo pour ta config Nicolas, et bien volontiers pour cette option !
enzogulforange
pilote
pilote

enzogulforange a écrit :voir le minisite officiel Porsche:

http://www.porsche.com/microsite/911/swiss-fr.aspx
....site remis à jour ce 25.06 suite à la levée de l'embargo presse sur les C4/ 4S !

Porsche AG press release a écrit : Showing the dynamic attitude typical of the brand, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, are continuing the generation change of the 911 model series. Just a few weeks after the new 911s with classic rear-wheel drive, the all-wheel-drive versions Carrera 4 and Carrera 4S are now entering the market in both Coupé and Cabriolet guise.

A whole range of new technologies surrounding the engine, the transmission and drivetrain ensures an even higher standard of driving pleasure on much lower fuel consumption. Particularly the precision and fast response of the new, electronically controlled all-wheel drive offers an even more intense driving experience, above all in interaction with the likewise new flat-six engines with Direct Fuel Injection and the PDK Porsche Doppelkupplungsgetriebe or double-clutch gearbox available as an option.

The features and characteristics of the new engines speak for themselves: Depending on the model, the new all-wheel-drive Carrera offers up to 8.5 per cent more power, up to 12.9 per cent more fuel economy, and 15.4 per cent lower CO2 emissions. Specifically, output of the 3.6-litre power unit is up by 20 to 345 bhp (254 kW). At the same time a Carrera 4 Coupé with PDK, to take just one example, consumes a mere 10.1 litres of fuel per 100 kilometres, equal to 28.0 mpg imp. The improvements on the 911 Carrera 4S with its 3.8-litre power unit are equally significant, with maximum output up by 30 to 385 bhp (283 kW) on overall fuel consumption down in the case of Carrera 4S Cabriolet with PDK to 10.7 litres/100 km, equal to 26.4 mpg imp.

In the new generation of the Carrera 4 and Carrera 4S electronically controlled PTM Porsche Traction Management replaces the former all-wheel drive with its viscous multiple-plate clutch. This superior system developed for the 911 Turbo and modified for the Carrera models combines the driving pleasure so typical of Porsche with an even higher standard of driving stability, traction and agile handling further enhanced by the mechanical rear axle differential fitted as standard.

The new all-wheel-drive sports cars come with sporting manual transmission featuring six gears. As an alternative the new models are available with Porsche’s new Doppelkupplungsgetriebe replacing the former Tiptronic S automatic converter transmission and offering an even faster gearshift on less fuel. The Doppelkupplungsgetriebe or double-clutch gearbox comes with seven gears shifting electrohydraulically without the slightest interruption of traction and pulling force.

The new generation of the 911 model series stands out clearly through the discreet but striking modification of the front end and new lights technology. The new Carrera models come in all cases with bi-xenon headlights and new LED daytime driving lights.

The newly designed rear light clusters also feature LED technology and for the first time Porsche offers Dynamic Bending Lights as an option. It almost goes without saying that all Carrera 4 models come as before with their muscular rear end 44 millimetres or 1.73” wider than on the two-wheel-drive versions. And a new reflector trim bar between the LED rear lights gives the typical rear end of the car even more dynamic character.

New PCM Porsche Communication Management with its touch-sensitive screen improves operation of the in some cases optional navigation, information and audio systems to an even higher standard. And a further important point is that PCM is now compatible with Bluetooth, USB and iPod requirements.

All all-wheel-drive Carrera models will be at the dealership as of 25 October 2008.
Image

Image
Dernière modification par enzogulforange le mer. 25 juin 2008 15:13, modifié 1 fois.
enzogulforange
pilote
pilote

...un article multimédia intéressant et bien emballé sur les C2/ 2S (drivers-republic, en anglais)

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid ... =1#/page2/
Theo911
pilote
pilote

Message par Theo911 »

Nico997 a écrit :Merci Bernard !

J'ai finalement décidé de laisser les nouvelles jantes Carrera II S de série et qui sont celles de la photo ci-dessus.

Le Pack Sport Chrono Plus peut se discuter effectivement mais il y a quelques fonctions de mémorisation qui viennent avec qui peuvent être utiles.

;)
Nico, elle va être vraiment très très jolie ta nouvelle grenouille!!!
enzogulforange a écrit :...un article multimédia intéressant et bien emballé sur les C2/ 2S (drivers-republic, en anglais)

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid ... =1#/page2/
très impressionant le banc pour tester le moteur et la pompe à huile en conditions extêmes... 8-O

Par contre je ne comprends décidement pas la démarche de porsche avec sa boite PDK... et son histoire de palettes/boutons inversées... faut arrêter de faire des boîtes sequencielles pour papis maintenant!!! ~:-( ~:-(
993 C2 - vendue
A la recherche de la remplaçante... un beau Cayman S [projet 2011]
Aprilia RSV4 R SBK

Anyone looking for an experienced asset manager? [shares,bonds,HFs,RE,etc]?
L'espagnol
Confirmé
Confirmé

Message par L'espagnol »

enzogulforange a écrit :
enzogulforange a écrit :voir le minisite officiel Porsche:

http://www.porsche.com/microsite/911/swiss-fr.aspx
....site remis à jour ce 25.06 suite à la levée de l'embargo presse sur les C4/ 4S !

Porsche AG press release a écrit : Showing the dynamic attitude typical of the brand, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, are continuing the generation change of the 911 model series. Just a few weeks after the new 911s with classic rear-wheel drive, the all-wheel-drive versions Carrera 4 and Carrera 4S are now entering the market in both Coupé and Cabriolet guise.

A whole range of new technologies surrounding the engine, the transmission and drivetrain ensures an even higher standard of driving pleasure on much lower fuel consumption. Particularly the precision and fast response of the new, electronically controlled all-wheel drive offers an even more intense driving experience, above all in interaction with the likewise new flat-six engines with Direct Fuel Injection and the PDK Porsche Doppelkupplungsgetriebe or double-clutch gearbox available as an option.

The features and characteristics of the new engines speak for themselves: Depending on the model, the new all-wheel-drive Carrera offers up to 8.5 per cent more power, up to 12.9 per cent more fuel economy, and 15.4 per cent lower CO2 emissions. Specifically, output of the 3.6-litre power unit is up by 20 to 345 bhp (254 kW). At the same time a Carrera 4 Coupé with PDK, to take just one example, consumes a mere 10.1 litres of fuel per 100 kilometres, equal to 28.0 mpg imp. The improvements on the 911 Carrera 4S with its 3.8-litre power unit are equally significant, with maximum output up by 30 to 385 bhp (283 kW) on overall fuel consumption down in the case of Carrera 4S Cabriolet with PDK to 10.7 litres/100 km, equal to 26.4 mpg imp.

In the new generation of the Carrera 4 and Carrera 4S electronically controlled PTM Porsche Traction Management replaces the former all-wheel drive with its viscous multiple-plate clutch. This superior system developed for the 911 Turbo and modified for the Carrera models combines the driving pleasure so typical of Porsche with an even higher standard of driving stability, traction and agile handling further enhanced by the mechanical rear axle differential fitted as standard.

The new all-wheel-drive sports cars come with sporting manual transmission featuring six gears. As an alternative the new models are available with Porsche’s new Doppelkupplungsgetriebe replacing the former Tiptronic S automatic converter transmission and offering an even faster gearshift on less fuel. The Doppelkupplungsgetriebe or double-clutch gearbox comes with seven gears shifting electrohydraulically without the slightest interruption of traction and pulling force.

The new generation of the 911 model series stands out clearly through the discreet but striking modification of the front end and new lights technology. The new Carrera models come in all cases with bi-xenon headlights and new LED daytime driving lights.

The newly designed rear light clusters also feature LED technology and for the first time Porsche offers Dynamic Bending Lights as an option. It almost goes without saying that all Carrera 4 models come as before with their muscular rear end 44 millimetres or 1.73” wider than on the two-wheel-drive versions. And a new reflector trim bar between the LED rear lights gives the typical rear end of the car even more dynamic character.

New PCM Porsche Communication Management with its touch-sensitive screen improves operation of the in some cases optional navigation, information and audio systems to an even higher standard. And a further important point is that PCM is now compatible with Bluetooth, USB and iPod requirements.

All all-wheel-drive Carrera models will be at the dealership as of 25 October 2008.
Image

Image

8-O 8-O Magnifique la 4S avec son detaille rouge a l'arriere.
Si Porsche accepte a la changer pour la miens je serais pret 8)

Je trouve que l'avant de nouveau facelift rappelle bcp a les entrés d'aire de la turbo et 4S 996

:groupjump:
Nico997
Confirmé
Confirmé

Message par Nico997 »

enzogulforange a écrit :XCC Présentation au Carreraclub ASAP !

Bravo pour ta config Nicolas, et bien volontiers pour cette option !
C'est bon, je l'ai rajoutée sur la liste ;)

Pour ce qui est des nouvelles C4 et C4S, je n'aime pas le bandeau rouge qui, sur les photos, fait pièce rajoutée alors que sur les 996C4S, il y avait une continuité avec les feux arrières qui faisait du bandeau un lien naturel entre les deux. Et avec la désignation du modèle coincé entre le bandeau et la grille, ça nous fait un arrière bien chargé. Il faudra voir ce que ça donne en vrai.

Quelqu'un sera de la partie le 4 juillet au Centre Porsche à Genève ?

Nicolas
Theo911
pilote
pilote

Message par Theo911 »

Nico997 a écrit : Quelqu'un sera de la partie le 4 juillet au Centre Porsche à Genève ?

Nicolas
faut être invité?
993 C2 - vendue
Aprilia RSV4 R SBK

Nico997
Confirmé
Confirmé

Message par Nico997 »

Voui...

Nicolas
Elise111
Vénérable
Vénérable

Message par Elise111 »

Très belles ces nouvelles 997,

Mais..... la 911 qui m'a fait rêver, avec son caractère bestial est bien loin :'-(

Les nouvelles sont sur équipées sans parler de la liste d'optionsssssss, pour moi qui aime les autos "authentiques" tout ce confort dans ces autos modernes me fait fuir.
Light is right
Theo911
pilote
pilote

Message par Theo911 »

Elise111 a écrit :Très belles ces nouvelles 997,

Mais..... la 911 qui m'a fait rêver, avec son caractère bestial est bien loin :'-(

Les nouvelles sont sur équipées sans parler de la liste d'optionsssssss, pour moi qui aime les autos "authentiques" tout ce confort dans ces autos modernes me fait fuir.
La nouvelle 997 en C2 est donnée à 1415kg DIN... (peut être optimiste, je sais pas)... si tu prends les sièges baquets carbone (mmmmh ça c'est une belle option) disons que tu gagnes 30 kg facile... tu te retrouves au poids d'une 993 C2 (1370kg si mes souvenirs sont bons). Mais avec un moteur de 355ch contre 272ch... à mon avis elle est nettement plus "caractèrielle"... sauf aide à la conduite bien entendu...

et ça reste en dessous du poids d'une 996 GT3!!! (1432 kg)
993 C2 - vendue
Aprilia RSV4 R SBK

Elise111
Vénérable
Vénérable

Message par Elise111 »

Je ne parle pas du rapport poids puissance, mais du plaisir filtré par des équipements pléthoriques, de l'électronique omniprésente, etc.

Conduire une voiture moderne procure un autre plaisir, celui de la facilité, de la sécurité (parfois trompeuse), du confort, de l'assistance.

Pour moi ces paramètres sont idéaux pour un moyen de transport, mais pour une auto "plaisir" je cherche et j'apprécie exactement le contraire.

J'adore le rapport direct avec la mécanique, la véritable vivacité d'une auto (pas crée par de l'assistance) etc même si ça va moins vite, le plaisir d'une auto sans artifices...ssss est pour moi primordial.

A ce jeux là il suffit de s'amuser avec une Lotus Elise de première génération qui est une voiture très moderne et qui procure des sensations authentiques comme une vrai auto de course. (Je parle des sensations et non des perfs)

Malheureusement Lotus est aussi rentré dans le rang avec des équipements électroniques et autres bidules qui plaisent à nos amis d'outre Atlantique (leur principal marché), mais qui doivent faire se retourner Colin Chapmann dans sa tombe.

Accessoirement je comprend aussi les adeptes de la modernité, à chacun ses goûts et une voiture moderne est plus facile dans la circulation actuelle.
Light is right
enzogulforange
pilote
pilote

Nico997 a écrit :...alors que sur les 996C4S, il y avait une continuité avec les feux arrières qui faisait du bandeau un lien naturel entre les deux. Et avec la désignation du modèle coincé entre le bandeau et la grille, ça nous fait un arrière bien chargé
d'accord avec toi,...mais il est probable que l'on s'y habitue assez vite malgré tout, l'effet semble plus digeste sur les modèles "sombres"
Nico997 a écrit :Quelqu'un sera de la partie le 4 juillet au Centre Porsche à Genève ?
...à Lausanne comme quelques autres !?!
enzogulforange
pilote
pilote

Theo911 a écrit :très impressionant le banc pour tester le moteur et la pompe à huile en conditions extêmes...
...un banc d'essai de ce type en conditions "Nurb" était déjà visible en 2004, lors de la présentation du moteur de la 997 Carrera S: pour illustrer le travail d' optimisation / renforcement du système de lubrification effectué sur le "nouveau vieux" bloc M-96
Elise111
Vénérable
Vénérable

Message par Elise111 »

Ben voilà, j'ai eu l'occasion de voir de près la nouvelle mouture de la 997 une S en noir et une carrara 2 en gris.

Très jolie auto
Light is right
Répondre